به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

5 مشکل رایج در هنگام چاپ

5 مشکل رایج در هنگام چاپ
26 تیر 1399

5 مشکل رایج در هنگام چاپ


چاپگر شما دیگر مثل قبل چاپ نمی کند؟ کیفیت چاپ شما کاهش یافته است؟ آیا در چاپگر پیام خطایی دریاف می کنید؟ قبل از تماس با تکنسین خدمات، اطمینان حاصل کنید که نمی توانید به راحتی خودتان مشکل را برطرف کنید.

5 مشکل رایج در هنگام چاپ

چاپگر شما دیگر مثل قبل چاپ نمی کند؟ کیفیت چاپ شما کاهش یافته است؟ آیا در چاپگر پیام خطایی دریاف می کنید؟ قبل از تماس با تکنسین خدمات، اطمینان حاصل کنید که نمی توانید به راحتی خودتان مشکل را برطرف کنید. 5 عیب متداول در هنگام چاپ عبارتند از:

شماره 1: گیر کردن و پاره شدن کاغذ

این اتفاق، رایج ترین خرابی چاپگر است. چاپ شما شروع می شود و ناگهان صدای ناخوشایندی را می شنوید که به دنبال آن یک پیام خطا یا "بوق" به گوش می رسد.

اولین کاری که باید انجام دهید این است که چاپگر خود را متوقف کنید. سپس بسته به تکنولوژی چاپگرتان، دو  برای حل مسئله وجود دارد:

الف- برای چاپگر جوهرافشان:

کاغذ  آسیب دیده را به آرامی و مطابق دستورالعمل کتابچه راهنمای شرکت تولید کننده خارج کنید. مراقب باشید به پرینتر آسیبی نزنید..  برای بعضی از چاپگرها مجبور هستید که درپوش پشتی را باز کنید. اگر صفحه کاغذ خرد شده است، کاغذ اصلی را بردارید، صبور باشید و در ادامه با حوصله تمام خرده های باقی مانده کاغذ را پاک کنید.

ب- برای چاپگر لیزری:

به طور کلی همان سناریوی چاپگر جوهر افشان در این حالت تکرار می شود. حواستان باشد تا چند دقیقه بعد از گیر کردن کاغذ صبر کنید زیرا قسمت های گرم چاپگر لیزری مدتی طول می کشد تا خنک شود. به منظور حذف همه کاغذها  احتمالاً مجبور شوید که تونر را هم بیرون بیاورید. البته این فرصت بسیار خوبی است که فیدرهای پرینتر را هم تمیز کنید.

شماره 2: کاغذ وارد پرینتر نمی شود

عدم تغذیه کاغذ یکی از موارد پرتکرار است که بسیاری از کاربران با آن روبرو می شوند. به احتمال زیاد با شرایطی مواجه شده اید که کاغذ در سینی پرینتر وجود دارد ولی عملیات چاپ انجام نمی شود.

دلایل مختلفی وجود دارد که غلطک های آموزش نمی توانند صفحات را بگیرند:

  • سینی ممکن است با ورق های بیش از حد پر شده باشد
  • ممکن است دکمه توقف دستی چاپ گیر کرده باشد
  • ممکن است کاغذ  به شکلی نادرست در سینی گرفته باشد

با این وجود، خوشبختانه یک راه حل سریع و ساده وجود دارد! اول از همه، چاپگر را خاموش کنید. سپس بررسی کنید که کاغذی در پرینتر گیر نکرده باشد. کاغذ ها را به شکلی تنظیم کنید تا کاملا در برابر غلتک ها قرار گرفت. سرانجام دکمه توقف دستی چاپ را تنظیم کنید. سپس چاپگر خود را روشن کنید تا شروع به چاپ کند. اگر در طی این مرحله ، سر و صدای غیر عادی بشنیود، ممکن است چاپگر شما دچار نقص مکانیکی باشد و باید با یک متخصص مشورت کنید.

حتما نوع کاغذی را که خریداری کرده اید بررسی کنید و مطمئن شوید با مدل چاپگر سازگار است. همچنین اطمینان حاصل کنید که کاغذ مرطوب نباشد و به پرینتر شما آسیب نرساند

شماره 3: یک کارتریج پر، خالی تشخیص داده می شود

چاپگر به شما می گوید یک کارتریج خالی دارید در حالی که هنوز هم جوهر زیادی در مخزن وجود دارد.

دو دلیل اصلی برای خرابی این چاپگر وجود دارد. نکته اول این است که تراشه تشخیص جوهرکارتریج معیوب است یا اصلا چنین تراشه ای وجود ندارد. بنابراین مرحله اول حل مسئله، بررسی کارتریج برای اطمینان از وجود تراشه تشخیص است. اگر این تراشه وجود نداشته باشد، ممکن در زمان تولید در کارخانه یا خرید و ... از جا کنده شده باشد. با تهیه کننده کارتریج خود تماس گرفته و مشکل را با او در میان بگذارید. در صورت وجود تراشه، ممکن است با تمیز کردن تراشه بتوانید مشکل را حل کنید.

شماره 4: چاپ بی کیفیت

مطمئناً یکی از ناراحت کننده ترین نارسایی های چاپ، زمانی است که سندی را چاپ می کنید کیفیت رنگ یا ظرافت خوبی ندارد.

  • نمونه هایی از چاپ بی کیفیت:
  • خطوط سیاه به سمت پایین صفحه
  • خطوط سفید تا انتهای صفحه
  • تصویر چاپی به هم ریخته
  • نقاط سفید بر روی متن سیاه یا لکه های سیاه در فواصل خطوط
  • اثر  تونر سیاه در صفحه
  • خطوط سفید در صفحه
  • چندین خط در طول صفحه
  • خطوط سفید، نوارها یا رگه هایی در صفحه
  • چاپ کاملا تیره
  • چاپ تار
  • چاپ رنگ پریده
  • پس زمینه خاکستری

دلایل: باقیمانده جوهر یا گرد و غبار ممکن است روی کیفیت چاپ های شما تأثیر بگذارد. سر چاپ نیز ممکن است تراز نباشد. یا نازل ها کثیف باشند.

راه حل ها: پاکیزگی عمومی چاپگر خود را جدی بگیرید. شرایطی مانند رطوبت زیاد می تواند منجر به ضعیف شدن کیفیت چاپ شود. سرهای چاپی را مطابق دستورالعمل های ارائه شده توسط سازنده تنظیم کنید. اگر این مشکل همچنان ادامه داشت، با استفاده از درایور چاپگر، سرهای چاپی را به شکل عمیق تری تمیز کنید.

مطمئن شوید که درایور چاپگر شما به روز شده است (با مراجعه به وب سایت سازنده، درایورها را بررسی کنید).

اگر کارتریج جوهر/ تونر یا درام آسیب دیده است، باید آن را تعویض کنید

شماره 5: منسوخ شدن چاپگر

دلایل: چاپگر تاریخ گذشته یا خیلی قدیمی

همانطور که می دانید تولیدکنندگان طیف وسیعی از محصول برای افزایش نرخ گردش کالا، عمداً عمر یک محصول را کاهش می دهند. تولید کنندگان چاپگر هم از این تکنیک ها استفاده می کنند.  به عنوان مثال: یک چاپگر که دارای یک تراشه است، پس از تعداد مشخصی از چاپ، خطای چاپ را نمایش می دهد.

شاید چاپگر شما مدت هاست که به خوبی وظایفش را انجام داده است و ناگهان با انواع خطاها و مشکلات مواجه می شوید: انواع پیغام های خطا، صداهای ریز و عجیب و ...

راه حل ها: واقعیت را بپذیرید، احتمالاً زمان تغییر چاپگر فرا رسیده است. بین کندتر شدن کار و فلج شدن کارهایتان، آن هم به خاطر دستگاهی که خیلی قدیمی شده است، منطقی تر است که هزینه خرید چاپگر را قبول کنید.

حواستان باشد که چاپگر قدیمی خود را با زباله های دیگر دور نریزید. با توجه به اجزای الکترونیکی سمی به کار رفته در پرینتر، یک پرینتر استفاده شده می تواند تأثیر منفی بر محیط زیست بگذارد.



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری