به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

چاپ از طریق گوشی تلفن همراه و تبلت

چاپ از طریق گوشی تلفن همراه و تبلت
02 مرداد 1399

چاپ از طریق گوشی تلفن همراه و تبلت


چاپ از طریق دستگاه تلفن همراه کار سختی نیست.  اگر گوشی آیفون دارید، این امکان به صورت پیش فرض در این گوشه ها تعبیه شده است که با انتخاب گزینه اشتراک گذاری(این گزینه ممکن است با نام Share، Print یا سایر گزینه ها نام گذاری شده باشد) اسناد خود را چاپ کنید.

چگونه با استفاده از وایرلس و از طرق تلفن هوشمند یا تبلت، چاپ کنیم؟

چاپ از طریق دستگاه تلفن همراه کار سختی نیست.  اگر گوشی آیفون دارید، این امکان به صورت پیش فرض در این گوشی ها تعبیه شده است که با انتخاب گزینه اشتراک گذاری (این گزینه ممکن است با نام Share، Print یا سایر گزینه ها نام گذاری شده باشد) اسناد خود را چاپ کنید.

بیشتر تلفنهای Android قابلیت چاپ دارند.  اما اگر گوشی یا تبلت اندرویدی شما امکان اتصال را به صورت پیش فرض ندارد، باید برنامه Google Cloud Print را نصب کنید.

اگر به چاپ از طریق موبایل و چاپگرهای پرتابل و قابل حمل علاقه مند هستید هم گزینه های مختلفی برای شما وجود دارد. این چاپگرها گرچه کمی گران هستند، ولی می توانند گزینه های مناسبی برای مسافران تجاری باشند که نیاز به چاپ در سفر و ... دارند.

راهنمای مرحله به مرحله چاپ از طریق تلفن همراه و تبلت

1-سیستم عامل اندروید

اپلیکیشن Google Cloud Print در اکثر دستگاه های Android از پیش نصب شده است، اما می توانید آن را به صورت دستی نیز نصب کنید.

اگر برنامه Google Cloud Print را به صورت دستی در تلفن همراه خود نصب کنید، باید چاپگر سازگار با دستگاه خود را که به همان شبکه مشترک Wi-Fi متصل است، شناسایی یا اضافه کنید. وارد تنظیمات گوشی شده و از قسمت Printing،  چاپگر  مورد نظر را به لیست اضافه کنید

پس از افزودن چاپگر، برنامه ای را که از طریق آن چاپ می کنید، باز کرده و با انتخاب علامت سه نقطه که نشانگر گزینه های بیشتر است (معمولاً در گوشه بالا سمت راست صفحه این علامت را پیدا می کنید) ، گزینه Print option را انتخاب کنید.

 

 

بهترین برنامه های چاپ در Android

در حالی که برخی از برنامه های اندرویدی جانبی نیز وجود دارند که می توانند نیازهای چاپ شما را برطرف کنند، بهترین راه حل برای شما استفاده از اپلیکیشن Google Cloud Print است. این برنامه توصیه شده توسط Android، امکان چاپ مستقیم را از هر برنامه ای که شما از آن استفاده می کنید، فراهم می کند. از جمله برنامه های مرورگر وب، سرویس گیرنده ایمیل یا سیستم مدیریت اسناد. به جای باز کردن یک برنامه جداگانه، Google Cloud Print به شما امکان چاپ مستقیم از تلفن یا تبلت را می دهد.

به خاطر داشته باشید که چاپگر شما ممکن است با استفاده از افزونه یا اپلیکیشن خاص خود بهتر کار کند. به عنوان مثال، برنامه مخصوص پرینتر HP، افزونه ای است که می توانید در  store Google Play به راحتی دانلود کرده و  پس از بارگیری، به راحتی عملیات چاپ را انجام دهید.

ممکن است اپلیکیشن های چاپ دیگری نیز برای Android وجود داشته باشد، اما توصیه ما این است که از اپلیکیشن Google Cloud Print یا افزونه خود چاپگر استفاده کنید. برنامه های ثالث و تولید شده بوسیله شرکت های دیگر، ممکن است بهترین روش نباشد.

سیستم عامل iOS

AirPrint ، یکی از ویژگی های تعبیه شده در گوشی های اپل است که امکان بارگیری مستقیم از iPhone یا iPad را بدون نیاز به برنامه های اضافی در اختیار شما قرار می دهد.

1- شما فقط می توانید از AirPrint در چاپگرهای سازگار با فناوری اپل استفاده کنید. پس ابتدا مطمئن شوید که چاپگر شما با قابلیت AirPrint سازگار است.

2-اطمینان حاصل کنید که تلفن و چاپگر شما در شبکه Wi-Fi یکسانی قرار دارند.

3- برنامه ای را که با آن چاپ کنید، باز کرده و گزینه تنظیمات چاپ را پیدا کنید( که ممکن است با نام Share، Print یا سایر گزینه ها نام گذاری شده باشد).  گزینه Print یا نماد چاپگر را انتخاب کرده و یک چاپگر با قابلیت AirPrint را از لیست نمایش داده شده، انتخاب کنید.

4-شما باید بتوانید چاپگر مورد نظر خود را به راحتی شناسایی و انتخاب کنید (یا یک چاپگر جدید اضافه کنید)، سپس نیازهای چاپی خود(تعداد نسخه ها و غیره) را مشخص کرده و دستور چاپ را به چاپگر انتخابی ارسال کنید.

اگر هنوز هم در استفاده از AirPrint مشکلی دارید، مطمئن شوید که گوشی تلفن همراه یا تبلت شما از آخرین نسخه iOS استفاده می کند و برنامه ای که از آن چاپ می کنید، نیازی به  بروزرسانی ندارد.

سیستم عامل Windows

اگر از دستگاه های  Windows 10 استفاده می کنید و می خواهید از طریق وایرلس چاپ کنید، تنظیمات این دستگاه ها بسیار آسان است.

1-ابتدا ویژگی Cortana را باز کرده و عبارت Printer را در آن بنویسید. و در ادامه، گزینه Printers & Scanners را انتخاب کنید.

2-گزینه Add a Printer or Scanner را انتخاب کنید. (حواستان باشد که چاپگر شما در همان شبکه وای-فای مشابه با دستگاه ویندوز 10 شما قرار داشته باشد)

3-حالا باید بتوانید با سهولت عملیات چاپ را اجرا کنید.

پرینترهای قابل حمل( پرتابل)

اگر عجله دارید یا مرتباً در مسافرت به سر می برید، بهتر است از یک چاپگر قابل حمل استفاده کنید. این چاپگر ها می توانند مانند همان روش های قبلی، به دستگاه شما متصل شده و عملیات چاپ را اجراکنند.

اگر از دستگاه های اپل استفاده می کنید، مطمئن شوید که پرینتر شما با سیستم های اپل سازگار است تا مشکلی پیش نیاید.

در مورد سیستم های تحت سیستم عامل اندروید هم می توانید بدون هیچ مشکلی، چاپگر قابل حمل خود را به برنامه Google Cloud Print اضافه کنید.

 

 



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری