به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

چگونه به سرعت حافظه داخلی پرینتر اچ پی را پاک کنیم؟

چگونه به سرعت حافظه داخلی پرینتر اچ پی را پاک کنیم؟
12 مرداد 1399

چگونه به سرعت حافظه داخلی پرینتر اچ پی را پاک کنیم؟


کارت های حافظه چاپگر به چه دردی می خورد؟ چگونه می توان حافظه را بدون تنظیم مجدد (ریست) خالی کرد؟ صورت عدم موفقیت در همه موارد بالا، چگونه به سرعت حافظه پرینتر را ریست کنیم؟

اگر پرینتر HP شما عملکرد درستی ندارد یا کند شده است، این احتمال وجود دارد که حافظه چاپگر دچار اختلال شده است. در این مقاله،  به سوالات زیر پاسخ می دهیم:

کارت های حافظه چاپگر به چه دردی می خورد؟ چگونه می توان حافظه را بدون تنظیم مجدد (ریست) خالی کرد؟ صورت عدم موفقیت در همه موارد بالا، چگونه به سرعت حافظه پرینتر را ریست کنیم؟

حافظه داخلی پرینتر چیست؟

حافظه داخلی چاپگر مانند RAM در رایانه عمل می کند. کارت های حافظه چاپگر، که به عنوان ماژول های حافظه تک خطی (SIMM) نیز شناخته می شوند، داده های موقتی را در حین کار چاپ ذخیره می کنند تا عملیات چاپ سریعتر و راحت  تر انجام شود.

چاپگر HP من چه اطلاعاتی را ذخیره می کند؟

بسته به نوع چاپگر شما و اندازه کارت SIMM آن، حافظه داخلی می تواند انواع داده را ذخیره کند. این موارد شامل کد رنگ، اندازه صفحه، فونت، اطلاعات رایانه شما و موارد دیگر می باشد. همه این موارد ممکن است ذخیره شود و به درستی از بین کارهای چاپی پاک نشود.

چاپگرهای HP چگونه اسناد ارسال شده را مدیریت می کنند؟

این ویژگی هم تا حد زیادی بستگی به قیمت چاپگر شما دارد، اما روند اجرای آن معمولاً مشابه است:

حافظه داخلی یک سند یا تصویر را از رایانه شما دریافت و سپس آن را برای چاپ ارسال می کند.

به طور کلی، اگر شما 2 مگابایت حافظه داخلی دارید اما می خواهید یک سند 80 مگابایتی را چاپ کنید، چاپگر شما باید بتواند این عملیات را اداره کند. اگر به طور مداوم نیاز به چاپ تصاویر و اسناد با رزولوشن بالا دارید که از ظرفیت حافظه داخلی چاپگر فراتر می رود، احتمالاً زمان آن رسیده است که SIMM را ارتقا دهید.

قدم1:  قبل از تنظیم مجدد (ریست) چاپگر، صف چاپ خود را پاک کنید

همانطور که گفته شد، ما می خواهیم تا جایی که ممکن است از تنظیم مجدد (ریست) حافظه پرینتر اجتناب کنیم، بنابراین ابتدا گزینه پاک کردنصف چاپ را امتحان می کنیم.

برای این کار، منوی Start را باز کنید، در جعبه جستجو “Devices and Printers” را تایپ کرده و چاپگر HP خود را پیدا کنید ، سپس روی بر روی آن دوبار کلیک کنید.

احتمالاً چندین دستور چاپ در صف انتظار خواهید دید و این ها همان مواردی است که حافظه شما را مسدود می کند.

قدم2: قبل از تنظیم مجدد(ریست) چاپگر، پرونده نمابر(فکس) را حذف کنید

ممکن است مشکل از صف عملیات چاپ نباشد یا شاید شما فقط می خواهید حافظه پرینتر را کاملاً پاک کنید. در این حالت، به سراغ پرونده های فکس می رویم.

برای پاک کردن پرونده های فکس در پرینترهای اچ پی، به جای رابط رایانه می توانید از رابط چاپگر خود استفاده کنید:

در قیمت منوی چاپگر، بخش "Tools" را پیدا کنید. سپس گزینه "Clear Fax Log" را پیدا کرده و  دکمه "OK" را بزنید تا اطلاعات فکس پاک شود

 

با انجام کارهایی که در قدم 1و2 معرفی شد، حافظه چاپگر داخلی باید کاملاً پاک شده و پرینتر HP شما برای آماده به کار شود. اگر قدم های 1و2 موثر نبود، وقت آن رسیده است که چاپگر را ریست کنید.

 

نحوه تنظیم مجدد(ریست) چاپگر HP

تنظیم مجدد باعث پاک شدن حافظه پرینتر می شود اما از طرفی با این کار، تمام تنظیمات و اطلاعات شما پاک خواهد شد. با این حال، متاسفانه در برخی موارد، چاره ای جز ریست پرینتر ندارید. 

ما از روش "HP printer reset memory" استفاده خواهیم کرد. برای این کار، چاپگر را کاملاً خاموش کرده و از پریز برق جدا کنید. چند دقیقه صبر کنید تا SIMM چاپگر به آرامی داده ها را از دست بدهد. 1 دقیقه تا 10 دقیقه زمان معقولی است. وقتی کارتان تمام شد، چاپگر را دوباره به برق وصل کرده و  روشن کنید تا حافظه آماده به کار شود.

با رعایت مراحل فوق می توانید اغلب اوقات مشکلات را برطرف کنید. با این حال، خالی کردن حافظه همیشه موثر نیست.

گاهی اوقات، حجم حافظه چاپگر به اندازه ای نیست که بتواند هر سندی را که به آن می دهید، چاپ کند. اگر حافظه شما خالی است و هنوز هم خطای پر بودن حافظه را دریافت می کنید، دو روش برای رفع این مشکل وجود دارد:

الف-کیفیت مطلبی که می خواهید چاپ کنید را پایین بیاورید:

بسته به نوع سند، این کار می تواند شامل کاهش وضوح تصویر، پایین آوردن DPI، تنظیم اندازیه فونت، کاهش پالت رنگ های چاپ شده یا تغییر تنظیمات حافظه درایور چاپگر باشد. همه این کارها قبل از شروع کار چاپ روی رایانه شما انجام می شود.

ب- حافظه بیشتری به چاپگر اضافه کنید:

حواستان باشد که قبل از خرید یک حافظه قوی تر، حتما کتابچه راهنمای چاپگر HP خود را بررسی کنید، زیرا همه چاپگرهای اچ پی از  SIMM غیز خود مدل اصلی خود پشتیبانی نمی کنند.



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری