به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

چگونه می توان عکس های خود را ویرایش کرد تا جوهر  کم تری مصرف کند؟

چگونه می توان عکس های خود را ویرایش کرد تا جوهر  کم تری مصرف کند؟
31 تیر 1399

چگونه می توان عکس های خود را ویرایش کرد تا جوهر  کم تری مصرف کند؟


بیشتر برگه های چاپی ما دارای تصویر یا المان های گرافیکی هستند و از طرفی، این تصاویر سهم بسیار زیادی از جوهر مصرفی را در هر برگه چاپ شده به خود اختصاص می دهند.  بنابراین تلاش برای کاهش هزینه های چاپ شخصی یا شرکت را می توانید با کاهش جوهر مصرفی در عکس ها و تصاویر گرافیکی شروع کنید.

چگونه می توان عکس های خود را ویرایش کرد تا جوهر  کم تری مصرف کند؟

اگر به طور مرتب عکس چاپ می کنید، از میزان جوهر لازم برای چاپ حتی یک عکس کوچک باخبرید. جوهر ارزان نیست و هزینه بالایی را بر دوش کسب و کار شما می گذارد.

به نظر می رسد که بیشتر برگه های چاپی ما دارای تصویر یا المان های گرافیکی هستند و از طرفی، این تصاویر سهم بسیار زیادی از جوهر مصرفی را در هر برگه چاپ شده به خود اختصاص می دهند.  بنابراین تلاش برای کاهش هزینه های چاپ شخصی یا شرکت را می توانید با کاهش جوهر مصرفی در عکس ها و تصاویر گرافیکی شروع کنید.

در ادامه به بررسی چند روش بسیار ساده می پردازیم که می تواند نقش مهمی در بهینه سازی چاپ عکس و تصاویر گرافیکی و در نتیجه، صرفه جویی در هزینه های چاپ شما داشته باشد.

اشباع عکس را پایین بیاورید

اشباع به معنی شدت رنگ در عکس یا میزان تضاد آن با رنگ سفید است. به راحتی می توان فهمید که چرا کاهش اشباع می تواند در مصرف جوهر به یاری شما بیاید: هرچقدر عکسی که پرینتر در تلاش است چاپ کند، سبک تر باشد، جوهر کمتری روی کاغذ می گذارد. بسیاری از نرم افزارها مانند "مایکروسافت ورد"،  قابلیت کاهش اشباع عکس ها و کارهای گرافیکی را دارند. یک ویرایشگر اختصاصی عکس مانند" Photoshop " نیز ممکن است این تنظیمات را انجام دهد. حتی بیشتر ابزارهای نمایش عکس هم گزینه ای برای تنظیم رنگ و سطح اشباع به شما ارائه می دهند.

عکس را به صورت سیاه و سفید چاپ کنید

در دنیای عکاسی دیجیتال، وجود عکس های رنگی امری عادی است که در هر وب سایت و مستندی یافت می شود. با این حال، جوهر سیاه و سفید به طور معمول نسبت به جوهر رنگی ارزان تر است. به طور معمول حالت رنگ (سیاه و سفید در مقابل رنگی) در همان حالت اشباع قابل تغییر است. در حقیقت، یک عکس در مقیاس خاکستری فقط یک عکس است که تمام اشباع رنگی آن برداشته شده است. بنابراین اگر نمی توانید مکانی خاص برای سیاه و سفید کردن عکس خود پیدا کنید، کافی است اشباع عکس را به صفر برسانید. این کار برای این است که مطمئن شوید چاپگر شما جوهر سیاه را از جوهر رنگی آن جداگانه گرفته و توزیع می کند. البته بعضی از چاپگرها برای تولید جوهر سیاه، چند جوهر رنگی را با هم مخلوط می کنند که البته این امر باعث می شود برنامه صرفه جویی ما در جوهر رنگی، بی اثر شود.

اندازه عکس چاپی خود را کوچک کنید

یکی دیگر از عوامل بارز در میزان نیاز عکس شما به جوهر، اندازه آن است. می توانید اندازه را در یک نرم افزار ویرایش متن یا یا ویرایشگر عکس کوچک کنید. همچنین بیشتر درایورهای پرینترها، گزینه "shrink to fit"  در خود دارند که باعث می شود سایز عکس شما به اندازه صفحه کاغذ شما کاهش یابد. بسیاری نیز گزینه ای برای کوچک کردن عکس در درصد مشخصی دارند. کوچک کردن عکس به نصف اندازه اصلی، مصرف جوهر را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد.

چاپ در حالت پیش نویس

در برخی از درایورهای چاپ، این حالت تحت عنوان "Saver Print" ،"Toner Saver" یا "Economy" نمایش داده می شود. وقتی از مسیر File -> Print  اقدام کنید، کادر  تنظیمات چاپگر شما ظاهر می شود. برای دیدن گزینه های بیشتر، روی "Properties" کلیک کنید. روی زبانه ای که می گوید  “Paper/Quality”یا چیزی مشابه آن کلیک کرده و در این زبانه، گزینه ای را برای تغییر کیفیت چاپ خود به نام "Draft" یا پیش نویس خواهید یافت. با انتخاب گزینه پیش نویس، عکس شما با وضوح پایین چاپ می شود و چاپگر، جوهر کمتری را مصرف می کند. این انتخاب برای نسخه های پیش نویس اولیه از یک عکس یا سند در شرایطی که کیفیت کلی مهم نیست، طراحی شده است. سپس می توانید چاپگر را برای تهیه نسخه نهایی عکس ها به کیفیت اولیه برگردانید.

 



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری