به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

نحوه انتخاب چاپگر مناسب برای مصارف خانگی

نحوه انتخاب چاپگر مناسب برای مصارف خانگی
24 تیر 1399

نحوه انتخاب چاپگر مناسب برای مصارف خانگی


در این مقاله، به شما نمی گوییم کدام چاپگر خاص را بخرید. اما به بررسی برخی از گزینه هایی که با آن روبرو می شوید و برخی از ویژگی های بسیار تاثیرگذار در انتخاب پرینتر خواهیم پرداخت.

نحوه انتخاب چاپگر مناسب برای مصارف خانگی

آنچه انتخاب می کنید به نیاز شما بستگی دارد

نیاز به چاپگر برای کسب و کارهای خانگی و در حجم کوچک، هر روز در حال افزایش است زیرا بیشتر ما مشغول به کار یا تحصیل از خانه هستیم. شما ممکن است والدینی باشید که باید کتاب های کار را برای فرزندتان چاپ کنید. یا ممکن است متوجه شوید که یادر دداشت برداری یک گزارش تجاری، استفاده از یک قلم یا مداد نسبت  صفحه کلید ساده تر است. یا ناگهان متوجه شوید که یک دفتر دولتی خواستار ارسال یک نامه از طرف شماست. یا  خدمات کامپیوتری محلتان که معمولاً برای چاپ اسناد، گاه به گاه از آن استفاده می کنید، هنوز بسته است و ...

به هر دلیلی، اگر به یک چاپگر احتیاج دارید، پیدا کردن آن دشوار نیست. چاپگرها طی چند سال گذشته تغییر زیادی نکرده اند، فقط کارآمد تر و کم هزینه تر شده اند. انتخاب شما هنوز بین چاپگرهای لیزری و جوهر افشان، چاپگرهای رنگی و تک رنگ سیاه و دستگاه های چاپ تک کاره و چند منظوره متغیر است.

در این مقاله، به شما نمی گوییم کدام چاپگر خاص را بخرید. اما به بررسی برخی از گزینه هایی که با آن روبرو می شوید و برخی از ویژگی های بسیار تاثیرگذار در انتخاب پرینتر خواهیم پرداخت.

چندین فاکتور دیگر وجود دارد که باید قبل از خرید یک چاپگر جدید در نظر بگیرید.

دلیل استفاده شما از پرینتر چیست؟

یک روش مناسب  برای تصمیم گیری در مورد خرید لیزر یا پرینتر جوهر افشان این است که به هدفتان از خرید پرینتر توجه کنید. اگر رنگ برای شما مهم نیست، یک چاپگر لیزری برای شما با صرفه تر و سریع تر خواهد بود. اما اگر می خواهید برای مثال: کارهای هنری رایانه بچه های خود یا عکس رنگی و ... چاپ کنید ، احتمالاً به یک پرینتر جوهرافشان نیاز دارید.

چاپگرهای چند منظوره

اگر آیده خودتان را در کار در خانه می بینید، ممکن است بخواهید یک چاپگر چند منظوره (همچنین به نام همه کاره یا AIO نیز شناخته می شود) بخرید. این دستگاه ها تنها کار چاپ را برای شما انجام نمی دهد، بلکه به شما امکان می دهند اسناد موجود را اسکن، کپی (یا در برخی موارد امکان فکس هم وجود دارد) یا به عنوان فایل دیجیتال ذخیره کنید. این چاپگر ها برای به حداقل رساندن تعداد کاغذهای چاپ شده بسیار مناسب اند زیرا به شما این امکان را می دهند که فایل پی دی اف اسنادتان را ذخیره کنید.

شما می توانید از دوربین تلفن همراه خود برای اسکن و بارگذاری اسناد استفاده کنید و اگر فقط به اسکن یک سند نیاز دارید، این پرینترها به کارتان می آیند.

بیشتر چاپگرهای چندکاره در سطح مصرف کننده به شما این امکان را  می دهند تا کاغذهایی با ابعاد 8/5 در 11 اینچ را (که معمولاً به اندازه نامه مشهور است) چاپ کنید. حتی بعضی از آن ها قابلیت چاپ کاغذهای 8/5 در 14 اینچ را نیز دارند. ا اگر کپی یا اسکن زیادی انجام می دهید، باید به دنبال یک فیدر خودکار (که معمولاً به عنوان ADF خوانده می شود) باشید که به شما اجازه می دهد تعداد صفحات زیادی را به سرعت به سیستم منتقل کنید.

سینی های ورودی و خروجی

اکثر چاپگرهای فعلی با کشیدن کاغذ از سینی جلویی، آن را روی غلتک حرکت داده و سپس به صورت پشت و رو به داخل سینی خروجی هدایت می کنند. با این حال، اگر در حال چاپ حجم بالایی از صفحات باشید، ( به خاطر وزن بالای صفحات زیاد) نتوانید صفحات را برعکس کنید. در این حالت، ممکن است  به دنبال چاپگری باشید که یک سینی ورودی از پشت چاپگر داشته باشد، به طوری که کاغذ بر روی یک خط مستقیم منتقل شود.

بعضي از چاپگرها همچنين به شما اجازه مي دهند كه بيش از يك سيني كاغذ را در جلو داشته باشيد مثلا يك سيني شامل كاغذ با اندازه نامه و سینه دیگری با کاغذهای داراي اندازه قانوني.

شاید بپرسید سینی ورودی و خروجی چاپگر چه مقدار کاغذ را در خود جای می دهند؟ اگر قصد دارید برای مثال یک نسخه خطی 200 صفحه ای را چاپ کنید، یک سینی خروجی که تنها قادر به نگهداری  50 صفحه باشد، به درد شما نمی خورد.

چاپ پشت و رو (دوبلکس)

قابلیت دوبلکس (چاپ در هر دو طرف یک صفحه) نسبت به گذشته بسیار رایج شده است اما متاسفانه همه چاپگرهای ارزان قیمت  شامل این ویژگی نیستند. این ویژگی می تواند بسیار کاربردی باشد ، به خصوص اگر چاپ زیادی انجام دهید و می خواهید در هزینه کاغذ صرفه جویی کنید. البته بیشتر چاپگرها به شما این امکان را می دهند که بعد از چاپ سمت اول، دوباره به صورت دستی، از طرف دیگر کاغذ پرینت بگیرید. اما این کار می تواند باعث بروز یک درد واقعی در گردنتان شود!

قیمت تمام شده هر صفحه

بدون شک، بزرگترین هزینه یک چاپگر، خود چاپگر یا حتی کاغذ نیست بلکه جوهر است. یک راه برای ارزیابی هزینه چاپگر در دراز مدت برای شما وجود دارد:

با تقسیم قیمت یک کارتریج جوهر بر عملکرد صفحه کارتریج و یا محاسبه تعداد صفحات چاپ شده که انتظار دارید در ازای هر کارتریج به دست آورید. معمولاً می توانید عملکرد صفحه کارتریج را در آمار منتشر شده توسط تولید کننده چاپگر پیدا کنید.

اتصال بی سیم

هنگام خرید یک چاپگر، مطمئن شوید که قابلیت اتصال بی سیم از طریق بلوتوث، NFC و  یا Wi-Fi را دارد و همچنین مطمئن شوید که با رایانه یا دستگاه تلفن همراهی که قصد استفاده از آن را دارید، سازگار است.

اگر یک رایانه Mac، یک iPad یا یک iPhone دارید، مطمئن شوید که چاپگر شما با سیستم  Apple AirPrint سازگار است.

اگر از Chromebook استفاده می کنید، با بررسی سایت سازنده، اطمینان حاصل کنید که چاپگر شما با سیستم عامل Chrome سازگار است.

تا همین اواخر، گزینه دیگری برای استفاده از سرویس Cloud Print Google بود که به شما امکان می داد به راحتی از طریق رایانه ها و تلفن های سیستم عامل  اندروید، عمل چاپ را انجام دهید. متأسفانه شرکت Google از 31 دسامبر سال 2020 سرویس Cloud Print خود را غیرفعال می کند. بررسی کنید که آیا سازنده چاپگر شما دارای یک برنامه تلفن همراه است که به جای Cloud Print، امکان چاپ از دستگاه های بی سیم را فراهم می کند.

چاپگر عکس

چاپگر عکس از مواردی است که معمولا به آن نیازی ندارید. بعضی از چاپگرهای عکس، ویژگی هایی از قبیل امکان حذف قرمزی چشم افراد حاضر در عکس را ارائه می دهند، اما مشابه این عملکرد معمولاً برنامه های ویرایش عکس موجود است.

استثنائاتی هم وجود دارد، به عنوان مثال:  پرینترهای کوچک و قابل حمل مانند  HP Sprocket Portable Photo Printer  وجود دارد که به شما اجازه می دهد بلافاصله تصاویر کوچک (مثلا 2در3 اینچ) را چاپ کنید. این کارها برای مجالس خانوادگی و مهمانی ها سرگرم کننده است. و اگر یک عکاس حرفه ای هستید ، ممکن است بخواهید روی یک چاپگر عکس سطح بالا سرمایه گذاری کنید. اما در غیر این صورت، بیشتر چاپگرهای رنگی میان رده -در صورت استفاده از کاغذ عکس خوب- کیفیت کاملاً مناسبی را ارائه می دهند. در این حالت، اگر قصد چاپ عکس های زیادی را دارید، هزینه کمتری خرج خواهید کرد و از خدمات چاپ عکس مانند Shutterfly  نتایج بهتری می گیرید.



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری