به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

راهنمای خرید اسکنر مناسب

راهنمای خرید اسکنر مناسب
10 شهریور 1399

راهنمای خرید اسکنر مناسب


اگر در جستجوی اسکنر مناسب هستید، ممکن است از طیف گسترده گزینه های موجود در بازار  تعجب کرده باشید. تنوع برندها و همچنین ویژگی های متنوع هر کدام از این محصولات، می تواند  انتخاب را برای شما بسیار سخت کند.

چرا اسکنر بخریم؟

اسکنرها می توانند به ارتقای سطح کاری شما، چه در کسب و کارهای خانگی و چه در محیط اداری، کمک شایانی کنند. اسکنرها ابزاری ایده آل برای ساخت بایگانی هستند و می توانند تمام سوابق شما را (از امور مالی تا موارد مهم شخصی) دیجیتالی کنند.

 اگرچه چاپگرهای چند کاره هم ممکن است برخی از نیازهای اساسی اسکن را برطرف کننداما برای انواع مختلف بایگانی یا نیازهای عکاسی، یک اسکنر اختصاصی بسیار مفیدتر است. اسکنرهای اختصاصی، کیفیت بسیار بهتر و طیف گسترده تری از ویژگی های اسکن را ارائه می دهند که می توانید بارها از آن ها استفاده کنید.

اسکن خانگی

اگر می خواهید عکس های خانوادگی را بایگانی کنید یا می خواهید در کسب و کار خانگی خود از نظم بیشتری برخوردار شوید، یک اسکنر اختصاصی می تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. این اسکنرها، وضوح اسکنی بالاتر از چاپگرهای چند منظوره به شما ارائه می دهند که برای ثبت عکاسی های شما و ایمن نگه داشتن عکس های خانوادگی قدیمی بسیار مناسب است. همچنین اسکنرهای اختصاصی برای اسکن اسناد مالیاتی یا مالی مانند رسیدها و تبدیل کاغذهای اضافی و جاگیر به یک سیستم دیجیتال سازمان یافته، بسیار عالی هستند.

اسکن اداری

هر دفتر اداری می تواند از یک اسکنر اختصاصی بهره مند شود. از حسابداری و امور مالی گرفته تا صنایع پزشکی و حقوقی و بسیاری از مشاغل  که با تشکیل پرونده های بزرگ و پیچیده روبرو هستند، به یک اسکنر اختصاصی نیازمند خواهند بود. ممکن است بعد از سالیان سال به دنبال یک سند قدیمی در انبار باشید. یک اسکنر اختصاصی می تواند پرونده های بایگانی شده و اسناد تجاری را دیجیتالی کرده و در آینده، با یک جستجوی ساده، تمامی اطلاعات را در اختیار شما قرار دهد.

هنگام خرید اسکنر چه مواردی را باید در نظر گرفت؟

اسکنرها می توانند به طیف وسیعی از نیازهای بایگانی کمک کنند اما  خود اسکنرها هم در انواع  و اندازه های مختلف و همچنین مجموعه ای از ویژگی های متنوع تولید می شوند. در حالی که در ابتدا، انتخاب بهترین اسکنر ممکن است پیچیده به نظر برسد، اما وقتی بدانید دنبال چه چیزی هستید،  پیدا کردن یک اسکنر مناسب برای شما بسیار آسان خواهد شد.

نوع اسکنر

اولین و مهمترین چیزی که باید مشخص کنید، نوع اسکنر مورد نیاز شماست. این نکته به طور قابل توجهی، لیست شما را اصلاح و جستجو را بسیار آسان می کند.

 سه نوع اسکنر اصلی برای انتخاب وجود دارد. اسکنر تخت، اسکنر با قابلیت تغذیه خودکار و اسکنر قابل حمل.

اسکنرهای تخت

ایده آل برای: اسکن در منزل، اسکن عکس و ...

اسکنر تخت، رایج ترین نوع اسکنر است. اسکنر تخت نام خود را از  شیشه تختی می گیرد که اسناد را برای اسکن، روی آن قرار می دهید. این اسکنرها معمولاً می توانند عکس و اسناد با بهترین کیفیت ممکن اسکن کرده و فایل های دیجیتالی شده را در اختیار شما قرار دهند. از آنجا که برای اسکن کردن اسناد باید آن ها را  به روی شیشه تخت قرار دهید، در هربار استفاده، تنها می توانید یک صفحه را اسکن کنید. بنابراین این اسکنرها برای اسکن با حجم کم مناسب اند.

اسکنر با قابلیت تغذیه خودکار

مناسب برای: اسکن اداری، بایگانی انبوه

اسکنرهای تغذیه خودکار در واقع تنها گزینه برای دفاتری است که بیشتر به دنبال اسکن انبوه هستند. همانطور که از نام آن مشخص است، این اسکنرها صفحات را به طور اتوماتیک به داخل خود کشانده و عملیات اسکن را انجام می دهند. به همین دلیل این اسکنرها برای نیازهای انبوه که معمولاً در دفاتر تجربه می شوند، مناسب هستند.

اسکنرهای قابل حمل

مناسب برای: اسکن پراکنده، اسکن در حال حرکت

امروزه با افزایش استفاده از تبلت ها و تلفن های اندرویدی، نرم افزارهای کاربردی متعددی، طراحی و ارائه شده است که بسیاری از نیازهای کاربران را رفع کرده است. استفاده از این نرم افزارها در تبلت و یا گوشی هوشمند این امکان را به کاربران می دهد که با استفاده از دوربین دستگاهخود، اقدام به اسکن از اسناد کاغذی کنند. البته وضوح و سرعت این اسکنرها به طور قابل توجهی کمتر از اسکنرهای تخت و تغذیه خودکار است اما راحتی کار این اسکنرها می تواند این ضعف را تا حدود زیادی جبران کند.

قابلیت های اسکنر

هنگامی که در مورد نوع اسکنر خود تصمیم گرفتید، وقت آن است که به قابلیت های اسکنر توجه کنید کنید. توجه به این ویژگی ها باعث می شود که با توجه به نیاز و خواسته های خود، اسکنر مناسب را انتخاب کرده و حتی در هزینه ها صرفه جویی کنید.

سرعت

مانند چاپگرها، این مولفه تعداد صفحات اسکن شده در هر دقیقه را نشان می دهد و برای کسی که نیاز به اسکن در حجم بالا دارد، بسیار حائز اهمیت خواهد بود. هرچه این عدد بیشتر باشد، عملیات اسکن سریع تر انجام می شود.

اسکن دوبلکس

این ویژگی نشان می دهد که اسکنر می تواند اسناد دو طرفه را هم اسکن کند. این ویژگی بیشتر به درد کسب و کارهایی می خورد که به اسکن در حجم زیاد یا اسکن منظم و سریع نیاز دارند.

اندازه کاغذ

اسکنرها می توانند کاغذهایی حداکثر تا اندازه A3  را اسکن کنند. همچنین نوع سند قابل اسکن هم حائز اهمین است و باید هنگام خرید اسکنر به توانایی اسکن انواع اسناد توسط اسکنر توجه داشته باشید. 

وضوح تصویر

هرکسی که می خواهد آثار هنری یا عکس را اسکن کند و یا نیازهای متنوع تری در خانه دارد، احتمالاً وضوح تصویر برایش بسیار مهم است. البته باید توجه داشته باشید که وضوح تصویر بالا ممکن است به قیمت پایین آمدن سرعت کار تمام شود.

قابلیت اتصال

اسکنرهای مدرن، طیف گسترده ای از گزینه های اتصال به دستگاه های دیگر، از اتصال از طریق شبکه بی سیم گرفته تا اسکن موبایل و ... را پشتیبانی می کنند. همچنین گرایش طراحی های جدید به سمتی است که به اسکنرها این اجازه را بدهد تا به راحتی به شبکه های موجد در محل متصل شده و اسناد اسکن شده را به سرعت برای دیگران ارسال کنند.  اسکنرهای قابل حمل، از این گزینه بسیار بهره مند می شوند.



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری