به دلیل نوسانات قیمت برای استعلام لطفا تماس بگیرید ۰۲۱۸۸۸۴۴۸۹۳
Background Image

آیا جوهر و تونر چاپگر تاریخ انقضا دارد؟

آیا جوهر و تونر چاپگر تاریخ انقضا دارد؟
05 شهریور 1399

آیا جوهر و تونر چاپگر تاریخ انقضا دارد؟


چرا انقضای جوهر و تونر چاپگر مهم است؟

دانستن تاریخ انقضای جوهر چاپگر، شما را مطمئن خواهد ساخت که عملیات چاپ همچنان با کیفیت بالا و به طور پیوسته ادامه می یابد. با گذشت زمان، ترکیب جوهر تغییر خواهد کرد و بنابراین، سرعت و کیفیت چاپ شما تحت تاثیر شرایط نگهداری از چاپگر و کارتریج آن قرار  می گیرد.

جوهر منقضی شده،  به ویژه برای چاپگرهای جوهر افشان، می تواند باعث صدمه زدن به چاپگر و همچنین تأثیر منفی بر روی کیفیت چاپ شود.

برای دفاتر و سازمان هایی که حجم چاپ بالایی دارند، درک زمان انقضای جوهر بسیار مهم است. در صورت تقاضای چاپ بالا، ممکن است نیاز به خرید عمده داشته باشید و درک این نکته که تا چه مدت زمانی می توان کارتریج ها را ذخیره کرد،  بر روی برنامه ریزی خرید و نگهداری و تعمیرات شما اثر می گذارد.

 به همان اندازه، افرادی که در خانه یا به ندرت چاپ می کنند نیز باید در نگهداری و مراقبت از جوهر خود احتیاط کنند. اگر چاپگر برای مدت طولانی استفاده نشود، ممکن است جوهر خشک شده و دیگر قابل استفاده نباشد.

چه موقع جوهر یا تونر شما تمام می شود؟

به عنوان یک قاعده، جوهر و تونر برای یک سال و نیم تا دو سال باقی می ماند، اگرچه این عدد می تواند به شرایط نگهداری نیز بستگی داشته باشد. تولید کنندگان جوهر و کارتریج معمولا تاریخ انقضای محصول خود را بر روی آن درج می کنند. البته ممکن است بعد از تاریخ انقضا هم جوهر و تونر شما به خوبی کار کند، اما سعی کنید در صورت امکان، این تاریخ را به عنوان زمان جایگزینی تونر و جوهر در نظر بگیرید.

همچنین اکثر تولید کنندگان، تاریخ گارانتی را هم روی محصول خود درج می کنند. این تاریخ نباید با تاریخ انقضا اشتباه گرفته شود. تاریخ گارانتی به معنی آخرین تاریخی است که تولید کننده، کارایی جوهر را تضمین می کند و ربطی به تاریخ انقضای جوهر ندارد.

جوهر و تونر را چگونه ذخیره کنیم؟

تاریخ انقضای جوهر و تونر شما فقط در صورت انبارداری و استفاده صحیح قابل تضمین خواهد بود. به محض خرید جوهر یا تونر ، آن را در مکانی خنک و تاریک نگه دارید.

دمای ایده آل برای نگهداری تونر و  جوهر بین 15 تا 24 درجه سانتی گراد است و هرگز تونر یا جوهر را در دمای زیر10 درجه یا  بالاتر از 35  درجه قرار ندهید. از گذاشتن کارتریج در خودروهای داغ بیش از چند دقیقه یا در فضاهای انبار که ممکن است در زمستان سرد شود، خودداری کنید.

نور مستقیم یا روشن آفتاب یا گرما می تواند به جوهر یا تونر آسیب برساند. در کا رتریج های جوهر افشان، نور و گرما می تواند جوهر را خشک کرده یا حالت فیزیکی آن را عوض کند. در مورد تونرهای لیزر، نور و گرما می تواند تونر درون کارتریج را فیوز کرده یا به خصوصیات فیزیکی آن آسیب برساند. از آنجا که تونر به صورت پودر است، باید نسبت به رطوبت بالای محیط هم از کارتریج لیزری خود محافظت کنید.

اگر به طور معمول کارتریج های خود را در کابینت  یا کمد های انبار ذخیره می کنید، اطمینان حاصل کنید که فضای محل نگهداری، عاری از مواد تمیز کننده گاز مانند آمونیاک یا سفید کننده ها باشد. این مواد شیمیایی می توانند ترکیب جوهر یا تونر را تخریب کرده و ماندگاری آن را کاهش دهند.

اگر یک چاپگر جوهر افشان دارید که به ندرت استفاده می شود، باید مطمئن شوید که جوهر شما خشک نمی شود. جوهر کارتریج جوهر افشان می تواند در کمتر از سه یا چهار هفته خشک شود. برای اطمینان از خشک نشدن جوهر، کافی است که چاپگر خود را به طور مرتب روشن کنید تا یک سیکل تمیز کردن و آماده سازی در آن انجام شود. یا حد اقل یک بار در هفته، یک برگه کاغذ را بوسیله آن چاپ کنید.

اگر به طور مکرر از چاپگر خود استفاده می کنید اما قصد دارید برای چند هفته و به طور موقت از آن استفاده نکنید ، باید کارتریج خود را در این مدت به شکلی ذخیره کنید که از خشک شدن آن جلوگیری شود. برای این کار می توانید کارتریج استفاده شده را در یک کیسه زیپ دار  به همراه یک اسفنج مرطوب ذخیره کنید.

به سادگی یک اسفنج را مرطوب کرده و آن قدر بچلانید تا دیگر آب از آن سرازیر نشود.  سپس اسفنج و کارتریج را در یک کیسه زیپ دار قرار داده و در جای خشک و خنک نگهداری کنید.



لطفا برای ثبت نظرات خود وارد حساب کاربری شوید. یا عضویت در حساب کاربری